HTML

Ez, amit én gondolok.

Hírekről, emberekről, életekről, vásárlásról, és még....

Friss topikok

Linkblog

Mi áll a pontgyűjtő kártyák hátterében?

2014.03.06. 09:11 wsx

Sok ember, aki Internetet használ, nem mer bankkártyával fizetni, vagy regisztrálni bizonyos oldalakra, mert attól tart, hogy az adatait ellopják, és visszaélnek vele, vagy, hogy kéretlen reklámüzeneteket fog kapni. Vannak egyes hypermarket-ek, áruház láncok, amelyek ilyen-olyan hűség kártyával csábítgatják magukhoz a vevőket, amelyekre általában pontokat lehet gyűjteni, amiket később be lehet váltani, vagy olcsóbban lehet vásárolni általuk. Ilye kártyák sokaságát szoktam látni az emberek pénztárcáiban, amikor éppen előttem fizetnek, és kiveszik az adott kártyát, amire a pontokat gyűjtik. Még mindig nem rémlik semmi sem? Amikor ugyanis egy hypermarket-ben vásárolunk, és odaadjuk a pontgyűjtő kártyánkat a pénztárosnak, vagy oda csipogtatjuk a vonalkód leolvasóhoz (az önkiszolgáló fizetésnél), akkor gyakorlatilag mindent elárulunk magukról, ami a szokásainkkal kapcsolatos. Miért? Lássuk, hogy hogyan is működik ez. Pontgyűjtő kártyát nem lehet csak úgy kapni. Ehhez egy űrlapot kell kitölteni, amin legkevesebb a nevünket, címünket kell feltűntetni, de van, hogy ennél sokkal több adat megadására kérnek bennünket. Amikor fizetünk a pénztárnál, és a pénztáros lehúzza a vonalkód olvasó előtt a kártyát, akkor kapásból azonosítanak bennünket, és a rendszer összekapcsol minket az általunk vásárolt árukkal. Tehát fogják tudni, hogy az adott pontgyűjtő kártyát használó egyén, és esetleg családja, miket vásárolt. Hiszen minden egyes vásárlásunk regisztrálva lesz egy adatbázisban. Ezekből az adatokból pedig komplett statisztikákat lehet előállítani, amelyeknek rengeteg felhasználási módjuk van. Legtöbb családban gondolom, hogy nem vált ki minden egyes családtag pontgyűjtő kártyát, ezért a statisztikákat leginkább egy adott lakcímre lehet vetítetni. Persze benne van az is, hogy éppen buliba vásároltam a két üveg italt, amit vettem, a többi árut meg magamnak, de ha egy nagyobb időszakra nézzük meg egy vásároló statisztikáját, akkor ezek a dolgok is szépen látszanak. Ahogyan az is, hogy egy adott lakcímhez tartozó pontgyűjtő kártya vásárlásai tartalmaznak-e alkoholt, kávét, cigarettát (ahol lehet venni), vagy, hogy milyen jellegű élelmiszereket fogyasztanak az ott élők. Van-e autójuk. Hiszen az ember mondjuk egy szélvédő mosó folyadékot leginkább nem a szomszédnak szokott venni, hanem saját magának. Most már mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy végiggondolja, milyen statisztikákat lehet kreálni ezeknek a pontgyűjtő kártyáknak a felhasználásával, de nem a Facebook, és a többi közösségi oldalra kitett információk a legtöbbek, amelyeket egy-egy egyénről meg lehet szerezni. Főleg azért nem, mert a közösségi oldalakon nagy számban fordulnak elő fiktív regisztrációk, amelyek nem a valós személy adatait tükrözik. Viszont a pontgyűjtő kártya adatait sokkal inkább lehet pontosnak, és hitelesnek tekinteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://thatsallthanks.blog.hu/api/trackback/id/tr55845760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása