Előre bocsátom, hogy soha nem dolgoztam a vendéglátó iparban, de ettől függetlenül még lehet véleményem a témával kapcsolatban. Azt vettem észre, hogy egyesek úgy gondolják, hogy a vendéglátó iparban dolgozó emberek cselédek, és csak azért vannak, hogy legyen kit ugráltatni. Legyen az egy étterem, vagy szálloda. Nem. A vendéglátó iparban dolgozó ember is ember, és a munkáját végzi. Természetes, hogy illedelmesnek, kedvesnek kell lennie, és mindent meg kell tenni, hogy a vendég igényeit kielégítse, de nem cseléd! Legyen szó akár egy 3, akár egy osztályon felüli szállodáról, ahol a pénzes emberek azt gondolják, hogy robotok dolgoznak. Nem. Emberek dolgoznak, akiknek ugyan úgy van lelkük, mint nekik, vendégeknek, ezért ugyan úgy figyelmet érdemelnek, és nem pedig azt, hogy cselédnek nézzék őket. Nagyon sok szöget lehet beverni egy fába, amelyeket ki is lehet húzni, de a kihúzott szögek helyén a lyuk megmarad! Jó volna, ha ezt minden kedves vendég megpróbálná szem előtt tartani.
Vannak persze olyan esetek, ahol a vendéglátó iparban dolgozó személy nem a megfelelő munkát választotta, és alkalmatlan a feladatra, de ez úgyis hamar kiderül, és nem mondom, hogy a vendégnek kell meghunyászkodni. A vendég igen is nyilvánítsa ki nem tetszését, ha igazságtalanság érte, de az ilyen vélemény nyilvánításnak is vannak határai. Nem muszáj ordenáré módon üvölteni valakivel, aki lehet, hogy nem is tehet az adott problémáról. Lehet hivatalos utat is igénybe venni, mint pl. vendégkönyv, amelynek mindenhol rendelkezésre kell állnia, a sütödétől, az osztályon felüli szállodáig.